torsdag den 3. oktober 2013

Bryllupskage pynt

En kollega spurgte om jeg ville lave roser, topfigur, dato og monogram til deres bryllupskage, og selvfølgelig ville jeg det. Normalt laver jeg topfigurer som sidder ned, men ville denne gang forsøge mig med stående mennesker. Fondanten blev æltet sammen med tylosepulver, som hjælper det til at stive hurtigere. I en klump på størrelse med et æble putter jeg cirka en kamp en halv tsk i. Man skal være forberedt på at man ikke har uanet mængder af tid længere, så et tidspunkt vil det størkne, og så vil det begynde at revne eller sprække hvis man piller for meget ved sine figurer. Tylosepulver kan købe i specialbutikker, på nettet og i butikker som kop&kande og inspiration, hvis de har indgået samarbejde med kagebutikker. 




Ingen kommentarer:

Send en kommentar