fredag den 11. oktober 2013

Lille Lauras 1 års fødselsdag

I sommers fyldte en kollegas lille pige 1 år, og det skulle selvfølgelig fejres med en lækker lille-pige kage. Hun havde forelsket sig i de bamser, jeg tidligere havde lavet til en anden børnefødselsdags kage, så det skulle være noget lignende dem - bare i lilla selvfølgelig! 😊
Det var en varm, varm sommerdag, omkring 30 grader var der udenfor, og det var alt for varmt til at lave kage, så jeg havde problemer da jeg skulle overtrække kagen, fordi fondanten nærmest smeltede væk i varmen. Heldigvis har vi på mit arbejde et meget stort køleskab, så det endte med at jeg stod derinde og overtrak, og resultatet blev ok, lige med en smule buler. 

Kagen betød af lyse lagekagebunde med en bærmousse og en god chokolademousse af chokolade med 70% kakao. 






Ingen kommentarer:

Send en kommentar